dijous, 2 de desembre de 2010

araseremdiferents.cat


Tot i que el sentit comú et diu que si vas a començar una aventura ho facis en un mercat a l'alça, alguns valents han fet fortuna en sectors en crisi. Els casos del Cirque du Soleil o d'Imaginarium estan presents a moltes escoles de negocis, per haver-se convertit en un referent mundial quan tots els seus competidors estaven lluitant per un mercat cada cop més petit.

Aquest passat cap de setmana marcat per les eleccions catalanes, ha nascut un nou diari. En plena revolució d'Internet, quan algunes veus diuen que el diari en paper té els dies comptats i altres només poden col·locar diaris regalant-los per les cantonades de les ciutats, uns valents es tiren a la piscina i decideixen que realment hi ha un forat per ells.

Tinc tendència a donar una primera oportunitat als que comencen. S'ho mereixen només per l'atreviment. Quan acaba d'obrir una botigueta al barri, intento donar-li el benefici del dubte, i la primera compra per si em convencen. Doncs encara més per una iniciativa com el diari Ara, no?

Em va costar trobar-lo, ja que als primers quioscs on vaig provar ja estava exhaurit, però la recerca va valer la pena. Molt carregat d'opinió, clar, ordenat, proper. I a Internet, diferent, molt més potent del que semblava només unes hores abans de l'arrancada.

L'únic que els pot donar futur és el valor de la diferència. Ja que els que encerten amb el que estem buscant tenen, per suposat, mercat. I són els altres, els de sempre, els estàtics, els líders de tota la vida, els que es poden trobar envoltats d'un mar de canvis i amb un vaixell massa gran per maniobrar.

Definir l'estratègia amb cura, amb visió, i rodejar-la de talent hauria de ser una garantia. Però només el mercat té la resposta.

Alguns diuen que no duraran sis mesos, i altres que els hi ha agradat molt.
Me'n refio més del criteri dels últims. Espero que guanyin per golejada.