dilluns, 30 de març de 2009

VOLa Barcelona


Sóc de la generació que començava a tenir veu i vot quan "la ville de Barcelona" va ser nominada pels olímpics del 92. Ara que ja fa 20 anys, toca fer la segona revolució, i una de les palanques d'ancoratge ha de ser la nova T1 de l'Aeroport del Prat, abans Terminal Sud, que haurà de convertir-nos, esperem, en un centre aeroportuari rellevant a Europa.

No ens enganyem. No és el mateix venir fent escala a Amsterdam, Paris, Londres o Madrid, que esdevenir un punt directe de concentració d'aeronaus.

Segur que la tecnologia ens estalviarà molts viatges, però tinc la certesa que anem a un món en que les relacions distants seran molt més necessàries que fins ara. Quantes vegades hem sentit que la solució al nostre teixit de petites empreses és la innovació i la internacionalització? Potser que ens hi posem, doncs!



Dades:

- 525.400 metres quadrats, equivalents a 11 illes de l'eixample i a 82 camps de futbol.
- 55 milions de passatgers a l'any.
- 100 portes d'embarcament.
- 168 taulells de facturació (que gairebé ja no fem servir mai, amb el web check-in...).
- 90 operacions per hora.
- 62 estacionaments d'aeronaus.
- 43 passarel·les.
- 14 cintes d'equipatges.
- 28 controls de seguretat.
- 6 sales VIP.
- 25.200 metres quadrats d'oferta comercial.
- 49 passadissos mecànics.
- 12.000 places d'aparcament.
- 1.500 places de taxi
- Metro, Rodalies i Alta Velocitat.
- Sistema automàtic de tractament d'equipatges.

En dos anys, just sortint de la crisi, ens trobarem amb dues plataformes bàsiques de connexió amb el món acabades d'estrenar. Esperem que per fi el TGV (o l'AVE com diu la Renfe) ens connecti també amb Europa per terra.